Čtení, to nic není
Pomůcka slouží k rozvoji čtenářských dovedností u žáků prvních tříd ZŠ a předškolních dětí, která k výuce čtení používá strukturovanou genetickou metodu.



Jedná se o upravený druh genetické, hláskovací metody, při které žáci postupují pozvolna, ve fázích od jednodušších slov a jevů k těm složitějším. Díky této gradované obtížnosti je metoda více individualizovaná a motivuje k dalšímu čtení i děti, pro něž je klasická genetická metoda náročná délkou či hláskovou skladbou slov, které používá. Pomůcku nicméně využijí i žáci a učitelé, kteří používají jiné metodické postupy výuky čtení.
Pomůcka je rozdělena do šesti řad dle barev, které signalizují obtížnost slov (délku a hláskovou skladbu), se kterými se pracuje. Struktura řazení přechází od nejjednodušších (dvoupísmenných a třípísmenných) slov po složitější (pětipísmenná) slova. S vícepísmennými slovy či slovy s obtížnými skupinami souhlásek se dítě setkává až v momentě, kdy je na to připraveno a je schopno je přečíst. Díky tomuto systému dítě postupuje plynule, od počátku zažívá úspěch, radost ze svého pokroku a je motivované k dalšímu čtení.